Title
Turkish Afrikaans Arabic Azerbaijani Bulgarian English French Italian Russian Serbian Slovak Ukrainian


Reklam kampanyası nasıl yapılır

A: Talatpaşa Cad. No: 130 Peker İş Merkezi Ofis Katı

No: 301 Gültepe - Levent / İstanbul

T. & F: +90 (212) 283 24 56

G: +90 (532) 457 76 67

www.bocwreklam.com

 

Reklam kampanyasını kısaca işletmelerin reklam ile gerçekleştirmek istedikleri sonuçlara ulaşmaları için yapılan planlı

reklam ve tanıtım çalışmalarının bütünü olarak tanımlayabiliriz. Bu çalışmalar belirli bir zaman aralığında, belirli bir

bütçe ile gerçekleştirilir. Reklam kampanyaları genellikle tek bir reklamdan değil, bir reklam dizisinden oluşur ve

sadece reklamları değil promosyonlar, etkinlikler, sponsorluklar gibi bir çok farklı tanıtım faaliyetini de içerir.

Zamana yayılan bu çalışmalar kampanyanın ana fikrini oluşturan bir düşünce çerçevesinde şekillenirler.

Bir reklam kampanyasının yaratılması sürecindeki temel işleyiş şu şekildedir:

- Ürün hakkında bilgilerin derlenip bir durum değerlendirmesi yapılması

- Kampanya ile ulaşılmak istenen sonuçların belirlenmesi

- Kullanılacak olan kampanya stratejisine karar verilmesi

- Kampanya için kullanılacak olan bütçenin belirlenmesi

- Yaratıcı çalışmaların gerçekleştirilmesi

- Kampanyanın yer alacağı mecra/mecraların belirlenmesi

- Kampanyanın belirlenen şekilde yürütülmesi

- Kampanya sonuçlarının değerlendirilmesi İşletmelerin bir reklam kampanyası düzenlemek istediklerinde öncelikle

belirlemeleri gereken noktalar vardır. Reklam kampanyası düzenlemek isteyen işletmeler brief adı verilen ön bilgileri

reklam ajanslarına aktarırlar. Brief temelinde reklama konu olacak olan mal – hizmete dair ön bilgilerdir ve

reklamverenlerin reklam kampanyası ile ulaşmak istedikleri nihai hedefi de ortaya koyar. Brieflerin net

ifadeler içermesi kampanya yaratım sürecinde reklam ajanslarının işini önemli ölçüde kolaylaştırır.

İşletmeler reklam ajanslarına ne kadar açık bilgiler verirseler, ortaya çıkacak olan kampanyalar da istenilen

sonuca o kadar uygun olur. Bir anlamda reklamverenlerin ihtiyaçlarını ve beklentilerini de ortaya koyan bu

bilgiler ışığında ajanslar kampanya üzerinde çalışmaya başlarlar. Yaratıcı çalışmalardan önce ürünün niteliği,

durum değerlendirmesi, ürünün varsa teknik detaylarını da içeren kapsamlı ürün analizleri, ürünün faydaları,

sahip olduğu olumlu ya da olumsuz özellik ya da mevcut konumu ile ilgili detaylar, pazardaki konumu ve

rakiplere göre bulunduğu pozisyon, ürünün hedef kitlesi ve nasıl konumlandırılacağı belirlenir. Bu bilgilerin

bazılarını firmalar verir ve bunların ışığında kampanyanın ana fikri belirlenir. Bütün çalışmaların merkezinde

yer alacak olan bu ana fikir etrafında yaratıcı çalışmalar şekillenir. Hedef kitleye verilmek istenen mesajların

nasıl söyleneceği de bu süreçte ortaya çıkar. Kampanyanın yürütüleceği mecralara uygun prodüksiyon

çalışmalarının yapılması ve ilgili mecralara gönderilmesi ile birlikte reklam kampanyası başlatılır. Belirlenen

hedeflerin gerçekleştiği ölçüde reklam kampanyası da başarılı olmuş demektir. Doğru bilgiler, gerçekçi vaatler,

iyi planlanmış bir bütçe, doğru belirlenmiş bir hedef kitle, mesajı ileten basit yaratıcı fikirlerle üretilen ve

yürütülen bir kampanya da hedeflediği sonuçlara ulaşmakta başarılı olur.

 
Reklam sayfası yaptırmak

A: Talatpaşa Cad. No: 130 Peker İş Merkezi Ofis Katı

No: 301 Gültepe - Levent / İstanbul

T. & F: +90 (212) 283 24 56

G: +90 (532) 457 76 67

www.bocwreklam.com

 

Reklam kampanyasını kısaca işletmelerin reklam ile gerçekleştirmek istedikleri sonuçlara ulaşmaları için yapılan planlı

reklam ve tanıtım çalışmalarının bütünü olarak tanımlayabiliriz. Bu çalışmalar belirli bir zaman aralığında, belirli bir

bütçe ile gerçekleştirilir. Reklam kampanyaları genellikle tek bir reklamdan değil, bir reklam dizisinden oluşur ve

sadece reklamları değil promosyonlar, etkinlikler, sponsorluklar gibi bir çok farklı tanıtım faaliyetini de içerir.

Zamana yayılan bu çalışmalar kampanyanın ana fikrini oluşturan bir düşünce çerçevesinde şekillenirler.

Bir reklam kampanyasının yaratılması sürecindeki temel işleyiş şu şekildedir:

- Ürün hakkında bilgilerin derlenip bir durum değerlendirmesi yapılması

- Kampanya ile ulaşılmak istenen sonuçların belirlenmesi

- Kullanılacak olan kampanya stratejisine karar verilmesi

- Kampanya için kullanılacak olan bütçenin belirlenmesi

- Yaratıcı çalışmaların gerçekleştirilmesi

- Kampanyanın yer alacağı mecra/mecraların belirlenmesi

- Kampanyanın belirlenen şekilde yürütülmesi

- Kampanya sonuçlarının değerlendirilmesi İşletmelerin bir reklam kampanyası düzenlemek istediklerinde öncelikle

belirlemeleri gereken noktalar vardır. Reklam kampanyası düzenlemek isteyen işletmeler brief adı verilen ön bilgileri

reklam ajanslarına aktarırlar. Brief temelinde reklama konu olacak olan mal – hizmete dair ön bilgilerdir ve

reklamverenlerin reklam kampanyası ile ulaşmak istedikleri nihai hedefi de ortaya koyar. Brieflerin net

ifadeler içermesi kampanya yaratım sürecinde reklam ajanslarının işini önemli ölçüde kolaylaştırır.

İşletmeler reklam ajanslarına ne kadar açık bilgiler verirseler, ortaya çıkacak olan kampanyalar da istenilen

sonuca o kadar uygun olur. Bir anlamda reklamverenlerin ihtiyaçlarını ve beklentilerini de ortaya koyan bu

bilgiler ışığında ajanslar kampanya üzerinde çalışmaya başlarlar. Yaratıcı çalışmalardan önce ürünün niteliği,

durum değerlendirmesi, ürünün varsa teknik detaylarını da içeren kapsamlı ürün analizleri, ürünün faydaları,

sahip olduğu olumlu ya da olumsuz özellik ya da mevcut konumu ile ilgili detaylar, pazardaki konumu ve

rakiplere göre bulunduğu pozisyon, ürünün hedef kitlesi ve nasıl konumlandırılacağı belirlenir. Bu bilgilerin

bazılarını firmalar verir ve bunların ışığında kampanyanın ana fikri belirlenir. Bütün çalışmaların merkezinde

yer alacak olan bu ana fikir etrafında yaratıcı çalışmalar şekillenir. Hedef kitleye verilmek istenen mesajların

nasıl söyleneceği de bu süreçte ortaya çıkar. Kampanyanın yürütüleceği mecralara uygun prodüksiyon

çalışmalarının yapılması ve ilgili mecralara gönderilmesi ile birlikte reklam kampanyası başlatılır. Belirlenen

hedeflerin gerçekleştiği ölçüde reklam kampanyası da başarılı olmuş demektir. Doğru bilgiler, gerçekçi vaatler,

iyi planlanmış bir bütçe, doğru belirlenmiş bir hedef kitle, mesajı ileten basit yaratıcı fikirlerle üretilen ve

yürütülen bir kampanya da hedeflediği sonuçlara ulaşmakta başarılı olur.

 
Reklam sayfası yaptırma

A: Talatpaşa Cad. No: 130 Peker İş Merkezi Ofis Katı

No: 301 Gültepe - Levent / İstanbul

T. & F: +90 (212) 283 24 56

G: +90 (532) 457 76 67

www.bocwreklam.com

 

Reklam kampanyasını kısaca işletmelerin reklam ile gerçekleştirmek istedikleri sonuçlara ulaşmaları için yapılan planlı

reklam ve tanıtım çalışmalarının bütünü olarak tanımlayabiliriz. Bu çalışmalar belirli bir zaman aralığında, belirli bir

bütçe ile gerçekleştirilir. Reklam kampanyaları genellikle tek bir reklamdan değil, bir reklam dizisinden oluşur ve

sadece reklamları değil promosyonlar, etkinlikler, sponsorluklar gibi bir çok farklı tanıtım faaliyetini de içerir.

Zamana yayılan bu çalışmalar kampanyanın ana fikrini oluşturan bir düşünce çerçevesinde şekillenirler.

Bir reklam kampanyasının yaratılması sürecindeki temel işleyiş şu şekildedir:

- Ürün hakkında bilgilerin derlenip bir durum değerlendirmesi yapılması

- Kampanya ile ulaşılmak istenen sonuçların belirlenmesi

- Kullanılacak olan kampanya stratejisine karar verilmesi

- Kampanya için kullanılacak olan bütçenin belirlenmesi

- Yaratıcı çalışmaların gerçekleştirilmesi

- Kampanyanın yer alacağı mecra/mecraların belirlenmesi

- Kampanyanın belirlenen şekilde yürütülmesi

- Kampanya sonuçlarının değerlendirilmesi İşletmelerin bir reklam kampanyası düzenlemek istediklerinde öncelikle

belirlemeleri gereken noktalar vardır. Reklam kampanyası düzenlemek isteyen işletmeler brief adı verilen ön bilgileri

reklam ajanslarına aktarırlar. Brief temelinde reklama konu olacak olan mal – hizmete dair ön bilgilerdir ve

reklamverenlerin reklam kampanyası ile ulaşmak istedikleri nihai hedefi de ortaya koyar. Brieflerin net

ifadeler içermesi kampanya yaratım sürecinde reklam ajanslarının işini önemli ölçüde kolaylaştırır.

İşletmeler reklam ajanslarına ne kadar açık bilgiler verirseler, ortaya çıkacak olan kampanyalar da istenilen

sonuca o kadar uygun olur. Bir anlamda reklamverenlerin ihtiyaçlarını ve beklentilerini de ortaya koyan bu

bilgiler ışığında ajanslar kampanya üzerinde çalışmaya başlarlar. Yaratıcı çalışmalardan önce ürünün niteliği,

durum değerlendirmesi, ürünün varsa teknik detaylarını da içeren kapsamlı ürün analizleri, ürünün faydaları,

sahip olduğu olumlu ya da olumsuz özellik ya da mevcut konumu ile ilgili detaylar, pazardaki konumu ve

rakiplere göre bulunduğu pozisyon, ürünün hedef kitlesi ve nasıl konumlandırılacağı belirlenir. Bu bilgilerin

bazılarını firmalar verir ve bunların ışığında kampanyanın ana fikri belirlenir. Bütün çalışmaların merkezinde

yer alacak olan bu ana fikir etrafında yaratıcı çalışmalar şekillenir. Hedef kitleye verilmek istenen mesajların

nasıl söyleneceği de bu süreçte ortaya çıkar. Kampanyanın yürütüleceği mecralara uygun prodüksiyon

çalışmalarının yapılması ve ilgili mecralara gönderilmesi ile birlikte reklam kampanyası başlatılır. Belirlenen

hedeflerin gerçekleştiği ölçüde reklam kampanyası da başarılı olmuş demektir. Doğru bilgiler, gerçekçi vaatler,

iyi planlanmış bir bütçe, doğru belirlenmiş bir hedef kitle, mesajı ileten basit yaratıcı fikirlerle üretilen ve

yürütülen bir kampanya da hedeflediği sonuçlara ulaşmakta başarılı olur.

 
Kampanya Yaptırmak

A: Talatpaşa Cad. No: 130 Peker İş Merkezi Ofis Katı

No: 301 Gültepe - Levent / İstanbul

T. & F: +90 (212) 283 24 56

G: +90 (532) 457 76 67

www.bocwreklam.com

 

Reklam kampanyasını kısaca işletmelerin reklam ile gerçekleştirmek istedikleri sonuçlara ulaşmaları için yapılan planlı

reklam ve tanıtım çalışmalarının bütünü olarak tanımlayabiliriz. Bu çalışmalar belirli bir zaman aralığında, belirli bir

bütçe ile gerçekleştirilir. Reklam kampanyaları genellikle tek bir reklamdan değil, bir reklam dizisinden oluşur ve

sadece reklamları değil promosyonlar, etkinlikler, sponsorluklar gibi bir çok farklı tanıtım faaliyetini de içerir.

Zamana yayılan bu çalışmalar kampanyanın ana fikrini oluşturan bir düşünce çerçevesinde şekillenirler.

Bir reklam kampanyasının yaratılması sürecindeki temel işleyiş şu şekildedir:

- Ürün hakkında bilgilerin derlenip bir durum değerlendirmesi yapılması

- Kampanya ile ulaşılmak istenen sonuçların belirlenmesi

- Kullanılacak olan kampanya stratejisine karar verilmesi

- Kampanya için kullanılacak olan bütçenin belirlenmesi

- Yaratıcı çalışmaların gerçekleştirilmesi

- Kampanyanın yer alacağı mecra/mecraların belirlenmesi

- Kampanyanın belirlenen şekilde yürütülmesi

- Kampanya sonuçlarının değerlendirilmesi İşletmelerin bir reklam kampanyası düzenlemek istediklerinde öncelikle

belirlemeleri gereken noktalar vardır. Reklam kampanyası düzenlemek isteyen işletmeler brief adı verilen ön bilgileri

reklam ajanslarına aktarırlar. Brief temelinde reklama konu olacak olan mal – hizmete dair ön bilgilerdir ve

reklamverenlerin reklam kampanyası ile ulaşmak istedikleri nihai hedefi de ortaya koyar. Brieflerin net

ifadeler içermesi kampanya yaratım sürecinde reklam ajanslarının işini önemli ölçüde kolaylaştırır.

İşletmeler reklam ajanslarına ne kadar açık bilgiler verirseler, ortaya çıkacak olan kampanyalar da istenilen

sonuca o kadar uygun olur. Bir anlamda reklamverenlerin ihtiyaçlarını ve beklentilerini de ortaya koyan bu

bilgiler ışığında ajanslar kampanya üzerinde çalışmaya başlarlar. Yaratıcı çalışmalardan önce ürünün niteliği,

durum değerlendirmesi, ürünün varsa teknik detaylarını da içeren kapsamlı ürün analizleri, ürünün faydaları,

sahip olduğu olumlu ya da olumsuz özellik ya da mevcut konumu ile ilgili detaylar, pazardaki konumu ve

rakiplere göre bulunduğu pozisyon, ürünün hedef kitlesi ve nasıl konumlandırılacağı belirlenir. Bu bilgilerin

bazılarını firmalar verir ve bunların ışığında kampanyanın ana fikri belirlenir. Bütün çalışmaların merkezinde

yer alacak olan bu ana fikir etrafında yaratıcı çalışmalar şekillenir. Hedef kitleye verilmek istenen mesajların

nasıl söyleneceği de bu süreçte ortaya çıkar. Kampanyanın yürütüleceği mecralara uygun prodüksiyon

çalışmalarının yapılması ve ilgili mecralara gönderilmesi ile birlikte reklam kampanyası başlatılır. Belirlenen

hedeflerin gerçekleştiği ölçüde reklam kampanyası da başarılı olmuş demektir. Doğru bilgiler, gerçekçi vaatler,

iyi planlanmış bir bütçe, doğru belirlenmiş bir hedef kitle, mesajı ileten basit yaratıcı fikirlerle üretilen ve

yürütülen bir kampanya da hedeflediği sonuçlara ulaşmakta başarılı olur.

 
Kampanya Yaptırma

A: Talatpaşa Cad. No: 130 Peker İş Merkezi Ofis Katı

No: 301 Gültepe - Levent / İstanbul

T. & F: +90 (212) 283 24 56

G: +90 (532) 457 76 67

www.bocwreklam.com

 

Reklam kampanyasını kısaca işletmelerin reklam ile gerçekleştirmek istedikleri sonuçlara ulaşmaları için yapılan planlı

reklam ve tanıtım çalışmalarının bütünü olarak tanımlayabiliriz. Bu çalışmalar belirli bir zaman aralığında, belirli bir

bütçe ile gerçekleştirilir. Reklam kampanyaları genellikle tek bir reklamdan değil, bir reklam dizisinden oluşur ve

sadece reklamları değil promosyonlar, etkinlikler, sponsorluklar gibi bir çok farklı tanıtım faaliyetini de içerir.

Zamana yayılan bu çalışmalar kampanyanın ana fikrini oluşturan bir düşünce çerçevesinde şekillenirler.

Bir reklam kampanyasının yaratılması sürecindeki temel işleyiş şu şekildedir:

- Ürün hakkında bilgilerin derlenip bir durum değerlendirmesi yapılması

- Kampanya ile ulaşılmak istenen sonuçların belirlenmesi

- Kullanılacak olan kampanya stratejisine karar verilmesi

- Kampanya için kullanılacak olan bütçenin belirlenmesi

- Yaratıcı çalışmaların gerçekleştirilmesi

- Kampanyanın yer alacağı mecra/mecraların belirlenmesi

- Kampanyanın belirlenen şekilde yürütülmesi

- Kampanya sonuçlarının değerlendirilmesi İşletmelerin bir reklam kampanyası düzenlemek istediklerinde öncelikle

belirlemeleri gereken noktalar vardır. Reklam kampanyası düzenlemek isteyen işletmeler brief adı verilen ön bilgileri

reklam ajanslarına aktarırlar. Brief temelinde reklama konu olacak olan mal – hizmete dair ön bilgilerdir ve

reklamverenlerin reklam kampanyası ile ulaşmak istedikleri nihai hedefi de ortaya koyar. Brieflerin net

ifadeler içermesi kampanya yaratım sürecinde reklam ajanslarının işini önemli ölçüde kolaylaştırır.

İşletmeler reklam ajanslarına ne kadar açık bilgiler verirseler, ortaya çıkacak olan kampanyalar da istenilen

sonuca o kadar uygun olur. Bir anlamda reklamverenlerin ihtiyaçlarını ve beklentilerini de ortaya koyan bu

bilgiler ışığında ajanslar kampanya üzerinde çalışmaya başlarlar. Yaratıcı çalışmalardan önce ürünün niteliği,

durum değerlendirmesi, ürünün varsa teknik detaylarını da içeren kapsamlı ürün analizleri, ürünün faydaları,

sahip olduğu olumlu ya da olumsuz özellik ya da mevcut konumu ile ilgili detaylar, pazardaki konumu ve

rakiplere göre bulunduğu pozisyon, ürünün hedef kitlesi ve nasıl konumlandırılacağı belirlenir. Bu bilgilerin

bazılarını firmalar verir ve bunların ışığında kampanyanın ana fikri belirlenir. Bütün çalışmaların merkezinde

yer alacak olan bu ana fikir etrafında yaratıcı çalışmalar şekillenir. Hedef kitleye verilmek istenen mesajların

nasıl söyleneceği de bu süreçte ortaya çıkar. Kampanyanın yürütüleceği mecralara uygun prodüksiyon

çalışmalarının yapılması ve ilgili mecralara gönderilmesi ile birlikte reklam kampanyası başlatılır. Belirlenen

hedeflerin gerçekleştiği ölçüde reklam kampanyası da başarılı olmuş demektir. Doğru bilgiler, gerçekçi vaatler,

iyi planlanmış bir bütçe, doğru belirlenmiş bir hedef kitle, mesajı ileten basit yaratıcı fikirlerle üretilen ve

yürütülen bir kampanya da hedeflediği sonuçlara ulaşmakta başarılı olur.

 
«BaşlangıçÖnceki12345678910SonrakiSon»

Sayfa 1 / 36
News image

Ahmet Özkan

Sanat camiasının ünlü isimlerinden Ahmet Özkan 2009 yılında çıkardığı "Özür Dilerim" albümünün çalışmalarını Bilal ÖZ ile yapmıştır. DEVAMINI OKU

News image

VİŞNE CAFE

Vişne Cafe Kurumsal Kimlik çalışmaları ve Reklam Kampanyaların da Bilal ÖZ ' ü tercih etti. DEVAMINI OKU

News image

KUNDURAS

Kunduras 2010 yılına hızlı bir giriş yaparak, Kurumsal Kimlik, Web Site, Mailing tasarımlarını Bilal ÖZ  'ü tercih etmiştir. DEVAMINI OKU

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Why should I upgrade to Internet Explorer 7? Microsoft has redesigned Internet Explorer from the ground up, with better security, new capabilities, and a whole new interface. Many changes resulted from the feedback of millions of users who tested prerelease versions of the new browser. The most compelling reason to upgrade is the improved security. The Internet of today is not the Internet of five years ago. There are dangers that simply didn't exist back in 2001, when Internet Explorer 6 was released to the world. Internet Explorer 7 makes surfing the web fundamentally safer by offering greater protection against viruses, spyware, and other online risks.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.

Web Tasarimci Ankara