Title
Turkish Afrikaans Arabic Azerbaijani Bulgarian English French Italian Russian Serbian Slovak Ukrainian
Firma ismi örnekleri

A: Talatpaşa Cad. No: 130 Peker İş Merkezi Ofis Katı

No: 301 Gültepe - Levent / İstanbul

T. & F: +90 (212) 283 24 56

G: +90 (532) 457 76 67

www.bocwreklam.com

Marka yaratmak, yurtdışına açılmak, dünya şirketlerine ulaşmak… Son yıllarda

bu kavramları çok duyuyoruz. Önemli girişimler, başarılı örnekler de çıkıyor.

Ancak, yönetim danışmanları, “marka” ve … Marka yaratmak, yurtdışına açılmak,

dünya şirketlerine ulaşmak… Son yıllarda bu kavramları çok duyuyoruz. Önemli

girişimler, başarılı örnekler de çıkıyor. Ancak, yönetim danışmanları, “marka” ve

“şirket” ismi faktörünün bu yolda çok önemli olduğuna dikkat çekiyorlar. Onlara

göre, tek harf, heceler, hatta harfler arası uyum bile çok önemli. İsim yaratırken,

doğru strateji izlenmeli, globalleşme hedefi göz ardı edilmemeli.

 

Eczacı Dr. John S.Pemberton, Atlanta’da üç ayaklı pirinç bir çaydanlıkta lezzetli ve

serinletici bir şurup yapar. Karbonatlı su ile karıştırdığı şurubu dostlarına ikram eder.

Bu yeni şurup öylesine beğenilir ki, Dr. Pemberton, Jacob’s eczanesinin bahçesinde

bardağı 5 sent’ten bu ürünü satışa sunmaya başlar. Kısa sürede günlük satışı ortalama

5 bardağa kadar çıkar.

 

İlgi artınca, Dr. Pemberton, meşrubat tarihinin ilk ürünü olan bu özel şuruba özel bir

isim bulmak gerektiğine karar verir. Bu işi Dr. Pemberton’un ortağı Frank Robinson

üstlenir. Robinson iki C harfinin mükemmel bir estetik yaratacağını düşünür ve kendi

el yazısıyla Coca-Cola’nın bugüne kadar değişmeden gelen ismini yaratır. Coca ile Cola’yı

yan yana getirir ve iki sözcüğü bir tire ile birbirine bağlar. Böylece, tek başlarına bir anlam

ifade etmeyen “Coca” ve “Cola” sözcükleri bütünleşerek dünyanın en fazla tanınan marka

isimlerinden birini oluşturur.

 

Bir markaya tüketicinin zihninde anlam kazandıran birçok unsur var. Görüntüsü, kullandığı semboller, kişiliği, üreticisi, temel faydaları, iletişim dili ve kullanıcı profili gibi. En öncelikli marka tanımlayıcı unsur ise o markanın ismi. Şirketler, başta kurum, daha sonra da ürün isimlerini bulmak için bu nedenle sancılı bir süreç geçiriyorlar. Markanın görücüye çıkan ilk kavramının adı olması, bu süreci sıkıntılı hale getiren en önemli faktör. Yanlış algılama, itici gelme gibi pek çok duygusal etkenin işin içine girebilmesi de şirketleri bu işi profesyonel ellere bırakmaya yöneltiyor.

 

 
News image

Ahmet Özkan

Sanat camiasının ünlü isimlerinden Ahmet Özkan 2009 yılında çıkardığı "Özür Dilerim" albümünün çalışmalarını Bilal ÖZ ile yapmıştır. DEVAMINI OKU

News image

VİŞNE CAFE

Vişne Cafe Kurumsal Kimlik çalışmaları ve Reklam Kampanyaların da Bilal ÖZ ' ü tercih etti. DEVAMINI OKU

News image

KUNDURAS

Kunduras 2010 yılına hızlı bir giriş yaparak, Kurumsal Kimlik, Web Site, Mailing tasarımlarını Bilal ÖZ  'ü tercih etmiştir. DEVAMINI OKU

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Why should I upgrade to Internet Explorer 7? Microsoft has redesigned Internet Explorer from the ground up, with better security, new capabilities, and a whole new interface. Many changes resulted from the feedback of millions of users who tested prerelease versions of the new browser. The most compelling reason to upgrade is the improved security. The Internet of today is not the Internet of five years ago. There are dangers that simply didn't exist back in 2001, when Internet Explorer 6 was released to the world. Internet Explorer 7 makes surfing the web fundamentally safer by offering greater protection against viruses, spyware, and other online risks.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.

Web Tasarimci Ankara