Title
Turkish Afrikaans Arabic Azerbaijani Bulgarian English French Italian Russian Serbian Slovak Ukrainian
Marka ismi arıyorum

A: Talatpaşa Cad. No: 130 Peker İş Merkezi Ofis Katı

No: 301 Gültepe - Levent / İstanbul

T. & F: +90 (212) 283 24 56

G: +90 (532) 457 76 67

www.bocwreklam.com

Marka ismi tasarlanırken öncelikle neleri göz önünde bulundurmak gerekir?

Her marka mevcut veya sanal bir marka mimarisinin parçası olmalıdır. Yani bulmaya

çalıştığınız yeni marka ismini diğer markalarınızın isimlerinden, firmanızın isminden,

holdinginizin isminden veya gelecekteki markalarınızdan bağımsız düşünmemelisiniz.

Markaya isim vermeden önce gelecekteki marka mimarinizin şemasını çıkarın. İleride

hangi ürünleri üretebilirsiniz, hangi firmaları kurabilirsiniz? Onlara başka bir ad mı vereceksiniz?

Alt ürünleriniz/modelleriniz olacak mı? Başka segmentler için de marka yaratacak mısınız?

Gelecekte kuracağınız şirketlerin adları ne olabilir? Holdinginize ne ad verirdiniz? Tüm bu ve

benzeri sorulara cevaplar üretmeden isim bulmaya kalkışmayın.

Marka mimarinize karar verdikten sonra yeni markanıza isim vermek için öncelikle yaratacağınız

markanın konumlandırmasını belirlemiş olmalısınız.

Konumlandırma; markanızı hangi kesimlerin nasıl algılamasını istediğinize verdiğiniz cevaptır.

Tabiî ki etkili bir konumlandırma için ürününüzün fiziksel ve duygusal özelliklerinden yola çıkmalısınız.

İsim de konumlandırmanın bir parçasıdır. İsim çalışmalarına başlayasıya kadar yapmanız gereken

konumlandırma çalışmalarını sıralamak gerekirse;

Ürününüzün fiziksel ve duygusal özelliklerini ve faydalarını net bir şekilde ortaya koymalısınız,

Rakip markaların konumlandırmalarını belirlemelisiniz.

Ürününüzün tüketicilerini incelemeli, onları segmente etmeli ve hangi segmente satış yapmak

istediğinizi belirlemelisiniz.

Seçtiğiniz segmentin demografik ve psikografik analizini yapmalısınız.

Konumlandırmanız ışığında ürünü geliştirmelisiniz.

Konumlandırmanız ışığında fiyatınızı belirlemelisiniz.

Konumlandırmanız ışığında isim belirlemelisiniz.

 

 
News image

Ahmet Özkan

Sanat camiasının ünlü isimlerinden Ahmet Özkan 2009 yılında çıkardığı "Özür Dilerim" albümünün çalışmalarını Bilal ÖZ ile yapmıştır. DEVAMINI OKU

News image

VİŞNE CAFE

Vişne Cafe Kurumsal Kimlik çalışmaları ve Reklam Kampanyaların da Bilal ÖZ ' ü tercih etti. DEVAMINI OKU

<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-120631108-1"></script>

<script>

window.dataLayer = window.dataLayer || [];

function gtag(){dataLayer.push(arguments);}

gtag('js', new Date());

 

gtag('config', 'UA-120631108-1');

</script>

News image

KUNDURAS

Kunduras 2010 yılına hızlı bir giriş yaparak, Kurumsal Kimlik, Web Site, Mailing tasarımlarını Bilal ÖZ  'ü tercih etmiştir. DEVAMINI OKU

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Why should I upgrade to Internet Explorer 7? Microsoft has redesigned Internet Explorer from the ground up, with better security, new capabilities, and a whole new interface. Many changes resulted from the feedback of millions of users who tested prerelease versions of the new browser. The most compelling reason to upgrade is the improved security. The Internet of today is not the Internet of five years ago. There are dangers that simply didn't exist back in 2001, when Internet Explorer 6 was released to the world. Internet Explorer 7 makes surfing the web fundamentally safer by offering greater protection against viruses, spyware, and other online risks.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.

Web Tasarimci Ankara