Title
Turkish Afrikaans Arabic Azerbaijani Bulgarian English French Italian Russian Serbian Slovak Ukrainian
En Uygun Logo ve Kurumsal Kimlik Tasarımı

A: Talatpaşa Cad. No: 130 Peker İş Merkezi Ofis Katı

No: 301 Gültepe - Levent / İstanbul

T. & F: +90 (212) 283 24 56

G: +90 (532) 457 76 67

www.bocwreklam.com

Kurumsal Kimlik Çalışması ve Gerekliliği

Bugüne kadar Türkiye’nin birçok önde gelen kuruluşuna Kurumsal Kimlik hazırlayan Bilal ÖZ sizin de

Kurumsal Kimlik çalışmasını en uygun şartlarda ve en kaliteli şekilde yapmaya hazır.

 

Kurumsal Kimlik Neye Yarıyor?

İyi hazırlanmış kurumsal kimlik, sizin imajınızı yükseltirken, dış dünyaya güçlü görünmenizi de sağlayacaktır.

İmajın akıllara kazınmasını sağlayacaktır. Kurumsal Kimliğiniz sayesinde kazandığınız imajınız reklam yatırımlarınızda

da çok fazla maliyetlere girmeden etkisini gösterecektir.

Özetleyecek olursak, iyi bir renk seçimi (renkler konusunu ayrıca yazacağım takip edin..) , sağlam bir logo ve kurumsal

renklere uygun sade fakat kurumsal bir web sitesi, pazarlama faaliyetlerinize mükemmel destek sağlayacaktır.

 

Kurumsal Kimlik Nedir?

Kurumsal kimlik, pazarlamada, bir kurumun görünen yüzüne verilen isimdir. Kurumun kendini ifade etme şeklidir. Bu ifade

belli sınırları çizilmiş ve genellikle değişmez bir ifadedir. Kurumu anımsatacak bir tasarımın ne ölçülerde ve nasıl kullanılması

gerektiğini belirten kurumsal kimlik kitabı bu sistemin vazgeçilmez öğesidir. Öyle ki bir kurumsal kimlik tasarımı içinde amblem,

logo'dan ofis dizaynına, çalışanların giyim kuşamından araç üstü giydirmeye, antetli kağıttan, tabelaya, web sitesinden vefat

ilanlarına, ambalaj dizaynından faaliyet raporuna kadar her şeyin ne ölçülerde ve nasıl kullanılacağı belirtilmiştir.Kurumsal

kimlik kurumun imzasıdır ve bu yönüyle değişime kapalıdır. Belli dönemlerde firma ve tasarımcıların ortak çalışmasıyla

değiştirilebilmesine rağmen firma kurumsal kimlik ile oluşturduğu imajı sıklıkla değiştirmek istemez.Kurumsal kimlik

çalışmalarında hiç şüphesiz çalışmanın temeli firma logo veya amblemi üzerine kurulmuştur. Logo ve amblem renklerinin

her durumda aynı değerde basılması, fontların hiçbir zaman değişmemesi bu çalışmanın temelini oluşturur.Özellikle renk

bilgisinin taşınması, değişmemesi için renklerin pantone numaraları belirtilir.Kurumsal kimlik firma için oluşturduğu imajla,

tüketicinin aklına kazınır. Bu yönüyle firmanın reklam yatırımlarının başarılı olmasının sağlayan çalışmalardan biridir.

 

Kurumsal Kimlik Bileşenleri

Kurumsal kimlik çalışması 2 bölümde incelenmelidir;

1- Kurum içi

2- Kurum dışı

 

Kurum içinde

* Amblem

* Logo

* Antetli kağıt

* Diplomat Zarf

* Kartvizit

* Dosya

* Bloknot

* Kurum içi yazışmalar

*Muhasebe dökümanları (Sürekli form, Fatura, İrsaliye, Makbuz

* Şirket giyim ve davranış kuralları

* Dijital tasarımlar

*Kurumsal kimlik kullanım kılavuzu

 

Kurum dışında ise;

* Araç tasarımları

* Bina cephesi

* Gazete, dergi ,kitap ve gibi diğer tanıtım materyalleri

 

Kurumsal kimliği oluştururken izlenmesi gereken süreçler nelerdir?

Kurumsal kimlik oluşturma sureci de 5’e ayırabiliriz;

 

1- Tasarım süreci öncesi yapılacakların tespiti ve onaylanması

2- Tasarım süreci zamanlaması

3- Tasarımların sunumu

4- Sunum sonrası düzeltiler

5- Onaylanan tasarımların baskı ve uygulama süreci zamanlaması

 

Başarılı bir kurumsal kimlik çalışması için olmazsa olmazlar nelerdir?

Başarılı bir kurumsal kimlik çalışması için, olmazsa olmaz olarak nitelendirilmesi gereken tek şey, kurumla ilgili tüm verilerin

eksiksiz ortaya konmasıdır. Bu veriler kısa zaman içerisinde, kurumun tasarımla ilgili genel anlayışı ortaya koyup, çalışmanın

en doğru süreçte ve doğrulukta ilerlemesini sağlayacaktır.

Bir kurumsal kimlik çalışmasının renk seçiminde nelere dikkat etmek gereklidir?

Bir kurum; bir anlayış, bir kültür, bir geçmiş ve bir hedef içerir. Kurumla ilgili fikirlerinizi tartarken bu kurumun tüm içeriğini

anlamak gerekir. Kurumun kurumsallığı var olan/olmayan, zaten bir renktir, o rengi bulup ortaya çıkarmakla kurumun rengini

bulmuş olursunuz. Bir kurum için şu veya bu renk güzel ve doğru denmesi kesinlikle yanlıştır.

Yine de renk seçiminde; sektör, hedef kitle ve kurumun psikolojik olarak vermek istediği mesaj gibi hususlara dikkat etmek

gerekmektedir.

Başarılı bir kurumsal kimliğin firmaya katkıları nelerdir?

Başarılı bir kurumsal kimliğin firmaya kazancı tabii ki hemen olmaz, olamaz. Bu davranış tamamen geleceğe yatırımdır.

Kurumun kendisiyle ilgili vermek istediği mesaj ne ise, bu yolla verilir. Firmanın diyalog kurmak istediği kişi veya kurumlar

kimlerse onlara gösterdiği yüzüdür kurumsal kimlik.

Bir insan düşünün; çok şık bir takım elbiseli, bakımlı ve konuşmasındaki ahenge diyecek yok. Siz böyle bir insanla diyalog

kurmak, onunla sohbet etmek belki de iş yapmak istemez misiniz? Sizce bir fark var mı?

Kurumsal kimliği yapacak ajansı seçerken dikkat edilmesi gereken unsurlar nelerdir?

Bir ajansın kurumsal kimlik yapmak üzerine yeterliliğini, bir kurumun anlaması veya çalışmak istediği ajanslardan birisini seçmesi

için dikkat etmesi gereken en genel iki unsur şudur (Zaten belli bir ajans yetkinliğini geçmiş olduğu düşünülen ajanslar için bu söylediklerim geçerlidir);

A) Hangi şartlar altında olunursa olunsun, ajans veya ajanslar gerekli isteklerle bilgilendirilir. Ardından, ajans/ajanslardan kurum

tarafından verilen bu bilgilerin anlaşılıp anlaşılmadığının kontrolü için yazılı bir geri bildirim istenir. Alınacak olan bu yazılı geri bildirim,

ajansın kuruma yaklaşımını ve yetkinliğini ispatlar.

B) Bir diğer unsur ise, sektöre yakınlığı ile yapmış oldukları çalışmalar ve referanslardır.

 

 

 
News image

Ahmet Özkan

Sanat camiasının ünlü isimlerinden Ahmet Özkan 2009 yılında çıkardığı "Özür Dilerim" albümünün çalışmalarını Bilal ÖZ ile yapmıştır. DEVAMINI OKU

News image

VİŞNE CAFE

Vişne Cafe Kurumsal Kimlik çalışmaları ve Reklam Kampanyaların da Bilal ÖZ ' ü tercih etti. DEVAMINI OKU

News image

KUNDURAS

Kunduras 2010 yılına hızlı bir giriş yaparak, Kurumsal Kimlik, Web Site, Mailing tasarımlarını Bilal ÖZ  'ü tercih etmiştir. DEVAMINI OKU

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Why should I upgrade to Internet Explorer 7? Microsoft has redesigned Internet Explorer from the ground up, with better security, new capabilities, and a whole new interface. Many changes resulted from the feedback of millions of users who tested prerelease versions of the new browser. The most compelling reason to upgrade is the improved security. The Internet of today is not the Internet of five years ago. There are dangers that simply didn't exist back in 2001, when Internet Explorer 6 was released to the world. Internet Explorer 7 makes surfing the web fundamentally safer by offering greater protection against viruses, spyware, and other online risks.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.

Web Tasarimci Ankara