Title
Turkish Afrikaans Arabic Azerbaijani Bulgarian English French Italian Russian Serbian Slovak Ukrainian


Logo Tasarımı

Harika logo tasarımı, tasarım becerilerinin, yaratıcı teorinin ve ustaca uygulamanın karmaşık bir karışımını gerektirir. Tuzlarına değecek herhangi bir tasarımcı, amaca uygun bir logo oluşturabilir, ancak gerçekten zanaatın tüm yönleriyle ustalaşmak zaman alır. Tabii ki, logo tasarımı markanın sadece bir küçük alt kümesidir, ancak logo veya marka işareti çoğu markalama planının merkezinde kalmaktadır.

Bu makalede, markanız veya markanız için en iyi logoyu oluşturmanızda size rehberlik edecek marka uzmanlarından size tavsiyelerde bulunuyoruz. Logo tasarım uzmanı David Airey'den (bu sayfa) 10 altın kuralla başlıyoruz, daha sonra her bir unsuru daha ayrıntılı bir şekilde incelemek için yola devam ediyoruz: araştırma ve strateji, tipografi, şekil ve sembolizm, renk teorisi ve sonunda logo tasarımınızı kullanıyoruz.

 

David Airey'in logo tasarımının 10 altın kuralları

 

Hayatınızı etkileyen bir kişi düşündüğünüzde, neye benzediğini resmetmeniz neredeyse kesin. Ve bu yüzden genellikle satın aldığımız markalarla. Sadece ürün, şirket veya hizmetle ilgili deneyimlerimizi düşünerek logoyu kolayca görüntüleyebiliriz.

 

Bir zamanlar belirli bir pazarda ya da niş içinde çalışan bir avuç firmanın olduğu yerlerde, yüzlerce, belki de binlerce, hepsi dikkat çekmek için yarışıyor olabilir, hepsi ilk önce onlara bakmamızı istiyor. Bu, markaların kendilerini görsel olarak farklılaştırmak için artan gereksinimlerini yaratır, böylece rakiplerle karıştırılmazlar.

 

Bu farklılaşma, marka kimlikleri tasarımıyla elde edilir - hep birlikte çalışarak, zihnimizde ayırt edici bir resim oluşturmak için bir dizi unsur. Şirkete bağlı olarak, kimlik, web sitesindeki yazı tipi seçimine kadar, üniformalar, araç grafikleri, kartvizitler, ürün ambalajı, fotoğraf stüdyosu, kahve kupaları, billboard reklam ve diğer eşyaların bir salını içerebilir.

 

Bir şeye baktığımızda, önce okuyamıyoruz. Başka bir şey gördüğümüzden önce, renk görüyoruz ve eğer dikkatimizi çekmek için yeterliyse, o zaman okuyacağız

 

David Airey

Bir şeye baktığımızda, önce okumadığımızı hatırlamak önemlidir. Başka bir şey gördüğümüzden önce, renk görüyoruz ve eğer dikkatimizi çekmek için yeterliyse, o zaman okuyacağız. Yani her durumda, şirketten bağımsız olarak, marka resmindeki küçük ama temel unsur logodur.

 

Tasarımcı olarak işimiz, bir markanın özünü, en çok tahammül edilebilecek şekil ve renge ayırmaktır, çünkü görsel görünüm, deneyimlerimizle ve deneyimlerimizle kimlerimiz arasında bir bağ oluştururken kritik bir rol oynar (marka ). Birçok açıdan, bir şirketin logosu sevdiklerimizin yüzlerine benzer.

 

Doğru logo, mükemmel bir ürünle hizalandığında ve önemli bir süre için yerinde olduğunda, herhangi bir şirket için nihayetinde paha biçilmez bir varlık haline gelebilir. Nike, McDonalds'ın altın kemerleri, Michelin adamı, Mercedes’in üç köşeli yıldızı, Woolmark sembolü - bu daha yüksek profilli örneklerden sadece birkaçı. Fakat her yerde var olan özelliklerinin yanı sıra, bir logoya benzer bir statüye ulaşma şansını nasıl en iyi şekilde veriyorsunuz? Her başarılı logo projesinde evrensel özellikler vardır ve oluşturduğunuz işaretlerin kalitesini iyileştirmeye yardımcı olmak için bazılarını burada özetledim.

 
istanbul kurumsal kimlik ajansı

A: Talatpaşa Cad. No: 130 Peker İş Merkezi Ofis Katı No: 304 Levent / İstanbul

T. & F: +90 (212) 283 24 56 G: +90 (535) 885 85 15

www.bilaloz.com

Kurumsal Kimlik Çalışması ve Gerekliliği

Bugüne kadar Türkiye’nin birçok önde gelen kuruluşuna Kurumsal Kimlik hazırlayan Bilal ÖZ sizin de Kurumsal Kimlik çalışmasını

en uygun şartlarda ve en kaliteli şekilde yapmaya hazır.

 

Kurumsal Kimlik Neye Yarıyor?

İyi hazırlanmış kurumsal kimlik, sizin imajınızı yükseltirken, dış dünyaya güçlü görünmenizi de sağlayacaktır. İmajın akıllara kazınmasını

sağlayacaktır. Kurumsal Kimliğiniz sayesinde kazandığınız imajınız reklam yatırımlarınızda da çok fazla maliyetlere girmeden etkisini gösterecektir.

Özetleyecek olursak, iyi bir renk seçimi (renkler konusunu ayrıca yazacağım takip edin..) , sağlam bir logo ve kurumsal renklere uygun

sade fakat kurumsal bir web sitesi, pazarlama faaliyetlerinize mükemmel destek sağlayacaktır.

 

Kurumsal Kimlik Nedir?

Kurumsal kimlik, pazarlamada, bir kurumun görünen yüzüne verilen isimdir. Kurumun kendini ifade etme şeklidir. Bu ifade belli sınırları

çizilmiş ve genellikle değişmez bir ifadedir. Kurumu anımsatacak bir tasarımın ne ölçülerde ve nasıl kullanılması gerektiğini belirten

kurumsal kimlik kitabı bu sistemin vazgeçilmez öğesidir. Öyle ki bir kurumsal kimlik tasarımı içinde amblem, logo'dan ofis dizaynına,

çalışanların giyim kuşamından araç üstü giydirmeye, antetli kağıttan, tabelaya, web sitesinden vefat ilanlarına, ambalaj dizaynından

faaliyet raporuna kadar her şeyin ne ölçülerde ve nasıl kullanılacağı belirtilmiştir.Kurumsal kimlik kurumun imzasıdır ve bu yönüyle

değişime kapalıdır. Belli dönemlerde firma ve tasarımcıların ortak çalışmasıyla değiştirilebilmesine rağmen firma kurumsal kimlik ile

oluşturduğu imajı sıklıkla değiştirmek istemez.Kurumsal kimlik çalışmalarında hiç şüphesiz çalışmanın temeli firma logo veya amblemi

üzerine kurulmuştur. Logo ve amblem renklerinin her durumda aynı değerde basılması, fontların hiçbir zaman değişmemesi bu

çalışmanın temelini oluşturur.Özellikle renk bilgisinin taşınması, değişmemesi için renklerin pantone numaraları belirtilir.Kurumsal

kimlik firma için oluşturduğu imajla, tüketicinin aklına kazınır. Bu yönüyle firmanın reklam yatırımlarının başarılı olmasının sağlayan çalışmalardan biridir.

 

Kurumsal Kimlik Bileşenleri

Kurumsal kimlik çalışması 2 bölümde incelenmelidir;

1- Kurum içi

2- Kurum dışı

 

Kurum içinde

* Amblem

* Logo

* Antetli kağıt

* Diplomat Zarf

* Kartvizit

* Dosya

* Bloknot

* Kurum içi yazışmalar

*Muhasebe dökümanları (Sürekli form, Fatura, İrsaliye, Makbuz

* Şirket giyim ve davranış kuralları

* Dijital tasarımlar

*Kurumsal kimlik kullanım kılavuzu

 

Kurum dışında ise;

* Araç tasarımları

* Bina cephesi

* Gazete, dergi ,kitap ve gibi diğer tanıtım materyalleri

 

Kurumsal kimliği oluştururken izlenmesi gereken süreçler nelerdir?

Kurumsal kimlik oluşturma sureci de 5’e ayırabiliriz;

 

1- Tasarım süreci öncesi yapılacakların tespiti ve onaylanması

2- Tasarım süreci zamanlaması

3- Tasarımların sunumu

4- Sunum sonrası düzeltiler

5- Onaylanan tasarımların baskı ve uygulama süreci zamanlaması

 

Başarılı bir kurumsal kimlik çalışması için olmazsa olmazlar nelerdir?

Başarılı bir kurumsal kimlik çalışması için, olmazsa olmaz olarak nitelendirilmesi gereken tek şey, kurumla ilgili tüm verilerin eksiksiz ortaya

konmasıdır. Bu veriler kısa zaman içerisinde, kurumun tasarımla ilgili genel anlayışı ortaya koyup, çalışmanın en doğru süreçte ve doğrulukta ilerlemesini sağlayacaktır.

Bir kurumsal kimlik çalışmasının renk seçiminde nelere dikkat etmek gereklidir?

Bir kurum; bir anlayış, bir kültür, bir geçmiş ve bir hedef içerir. Kurumla ilgili fikirlerinizi tartarken bu kurumun tüm içeriğini anlamak gerekir.

Kurumun kurumsallığı var olan/olmayan, zaten bir renktir, o rengi bulup ortaya çıkarmakla kurumun rengini bulmuş olursunuz. Bir kurum

için şu veya bu renk güzel ve doğru denmesi kesinlikle yanlıştır.

Yine de renk seçiminde; sektör, hedef kitle ve kurumun psikolojik olarak vermek istediği mesaj gibi hususlara dikkat etmek gerekmektedir.

Başarılı bir kurumsal kimliğin firmaya katkıları nelerdir?

Başarılı bir kurumsal kimliğin firmaya kazancı tabii ki hemen olmaz, olamaz. Bu davranış tamamen geleceğe yatırımdır. Kurumun kendisiyle

ilgili vermek istediği mesaj ne ise, bu yolla verilir. Firmanın diyalog kurmak istediği kişi veya kurumlar kimlerse onlara gösterdiği yüzüdür

kurumsal kimlik.

Bir insan düşünün; çok şık bir takım elbiseli, bakımlı ve konuşmasındaki ahenge diyecek yok. Siz böyle bir insanla diyalog kurmak, onunla

sohbet etmek belki de iş yapmak istemez misiniz? Sizce bir fark var mı?

Kurumsal kimliği yapacak ajansı seçerken dikkat edilmesi gereken unsurlar nelerdir?

Bir ajansın kurumsal kimlik yapmak üzerine yeterliliğini, bir kurumun anlaması veya çalışmak istediği ajanslardan birisini seçmesi için

dikkat etmesi gereken en genel iki unsur şudur (Zaten belli bir ajans yetkinliğini geçmiş olduğu düşünülen ajanslar için bu söylediklerim geçerlidir);

A) Hangi şartlar altında olunursa olunsun, ajans veya ajanslar gerekli isteklerle bilgilendirilir. Ardından, ajans/ajanslardan kurum tarafından

verilen bu bilgilerin anlaşılıp anlaşılmadığının kontrolü için yazılı bir geri bildirim istenir. Alınacak olan bu yazılı geri bildirim, ajansın kuruma yaklaşımını ve yetkinliğini ispatlar.

B) Bir diğer unsur ise, sektöre yakınlığı ile yapmış oldukları çalışmalar ve referanslardır.

 
İnşaat Reklam Ajansı

Türkiye'de sadece inşaat firmalarına hizmet veren ajanslar diye bir kavram yoktur. Nedeni ajanslar her sektörden her firmaya hizmet verebilirler. Bunu sektörel olarak ele alamayız.

BOCW adv. her söktörden firmaya hizmet veren bir reklam ajansıdır.

A: Talatpaşa Cad. No: 130 Peker İş Merkezi Ofis Katı

No: 301 Gültepe - Levent / İstanbul

T. & F: +90 (212) 283 24 56

G: +90 (532) 457 76 67

www.bocwreklam.com

 
Belediye Kurumsal Kimlik Yaptırmak

15 yıldır siyasi iletişimin içinde olan BOCW,

belediyelere Logo, Kurumsal Kimlik ve Kampanya hizmeti vermektedir.

Referanslar; Esenler Belediyesi, Eyüp Belediyesi, Kağıthane Belediyesi...

BOCW adv. Reklam Tanıtım Hizmetleri

A: Talatpaşa Cad. No: 130 Peker İş Merkezi Ofis Katı

No: 301 Gültepe - Levent / İstanbul

T. & F: +90 (212) 283 24 56

G: +90 (532) 457 76 67

www.bocwreklam.com

 
Belediye Kurumsal Kimlik Yaptırma

15 yıldır siyasi iletişimin içinde olan BOCW,

belediyelere Logo, Kurumsal Kimlik ve Kampanya hizmeti vermektedir.

Referanslar; Esenler Belediyesi, Eyüp Belediyesi, Kağıthane Belediyesi...

BOCW adv. Reklam Tanıtım Hizmetleri

A: Talatpaşa Cad. No: 130 Peker İş Merkezi Ofis Katı

No: 301 Gültepe - Levent / İstanbul

T. & F: +90 (212) 283 24 56

G: +90 (532) 457 76 67

www.bocwreklam.com

 
«BaşlangıçÖnceki12345678910SonrakiSon»

Sayfa 1 / 38
News image

Ahmet Özkan

Sanat camiasının ünlü isimlerinden Ahmet Özkan 2009 yılında çıkardığı "Özür Dilerim" albümünün çalışmalarını Bilal ÖZ ile yapmıştır. DEVAMINI OKU

News image

VİŞNE CAFE

Vişne Cafe Kurumsal Kimlik çalışmaları ve Reklam Kampanyaların da Bilal ÖZ ' ü tercih etti. DEVAMINI OKU

<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-120631108-1"></script>

<script>

window.dataLayer = window.dataLayer || [];

function gtag(){dataLayer.push(arguments);}

gtag('js', new Date());

 

gtag('config', 'UA-120631108-1');

</script>

News image

KUNDURAS

Kunduras 2010 yılına hızlı bir giriş yaparak, Kurumsal Kimlik, Web Site, Mailing tasarımlarını Bilal ÖZ  'ü tercih etmiştir. DEVAMINI OKU

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Why should I upgrade to Internet Explorer 7? Microsoft has redesigned Internet Explorer from the ground up, with better security, new capabilities, and a whole new interface. Many changes resulted from the feedback of millions of users who tested prerelease versions of the new browser. The most compelling reason to upgrade is the improved security. The Internet of today is not the Internet of five years ago. There are dangers that simply didn't exist back in 2001, when Internet Explorer 6 was released to the world. Internet Explorer 7 makes surfing the web fundamentally safer by offering greater protection against viruses, spyware, and other online risks.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.

Web Tasarimci Ankara